Мозаїка фактів

Патріотичне виховання
Педрада, 05.12.2014, класовод Вільська Г.Г.
Моє педагогічне кредо:
Серця дітей щоб не були німі,
Хай будуть чуйні, вірні, чесні.
Хай допоможуть сили нам небесні
Цим зернам буйно прорости.
Формування національної свідомості, виховання любові до рідного краю, свого народу, прочуття гордості за мужніх синів та дочок України, поваги до рідної мови, безконфліктність спілкування, толерантне ставлення до представників інших національностей --- мета моєї навчально-виховної роботи з дітьми, учнями початкових класів.
Вже з перших днів навчання в школі традиційними стали виставкові зали              1)конкурси малюнків “Ми українці”, “Моя рідна Україна”, “Мир планеті Земля”
2) Вчимося жити в мирі та злагоді”--- розмова за круглим столом .
2а) Свято “Живи Україно, живи для краси, для сили, для правди, для волі”.
3) Провели акцію “Поштовий пакунок”(допомога учасникам АТО).
4) Свято “В коло друзів запросимо”.
5) Стіннівка “Хай мир крокує планетою”.
6) Оформлення Куточка миру, задля якого працювала майстерня “Голубок миру”
7) Провели пізнавально- розважальну гру “Десятка” (10 запитань кожному учаснику щодо історії, традицій, символів України).
8) До 6 грудня спільно з вчителем трудового навчання виготовили “Янголяток”- оберегів для свого помешкання і вручено батькам.
9) Відкрився музей флоту (дитячі кораблики, виготовлені в техніці орігамі--- ціла незвичайна флотилія нашого класу).
10) Виставка планерів, літаків --- “Наш аеродром”, запланували на майбутнє.
11)взяли участь в акції «Подаруй школі квітку» (висадили кімнатні квіти для школи);
12)Участь в козацьких забавах;
13)21листопада—День пам’яті жертв Голодомору. Провели бесіду «І плакала свічка»;
14)Гра- ланцюжок висловлювань « Я люблю свою Батьківщину, тому що…»;
15)Бесіда «Гімн, Герб, Прапор - - основні символи держави»;
16)14 жовтня—День молитви за всіх полеглих за волю і державність України;
17) щовівторка інформаційне спілкування—перекличка повідомлень « Наша Батьківщина – Україна»;
18) Урок мужності « Добридень тобі, Україно моя»;
19)Патріотичний урок «День Захисника Вітчизни» ;
20)Розмова за творами В. Сухомлинського « Дивись, не забудь – людиною будь!
21)Година людяності « Співчуття»(події сьогодення);
22)Перший урок «Ми усі – одна сім’я, неподільні—ти і я»;
23)Свято квітів « Тільки тим історія належить, хто за неї бореться й живе»;
24)6 грудня запрошуємо на свято « Посвята в козачата».

Я радію за успіхи своїх учнів. Хочеться побажати їм творчості, фантазії, успіхів у навчанні, здоров’я. Впевнена, що вони стануть гідними дочками та синами своєї рідної Батьківщини, справжніми українськими патріотами.

  
Стан викладання предметів інваріантної складової у початкових класах
Педрада ,12.02.2016 р.    Вільська  Г. Г.
Педагогічне кредо:              Посію в душах зерна доброти,
і милосердя,людяності,честі.
          Хай допоможуть сили нам небесні
цим зернам буйно прорости .”
На наших очах під впливом нових вимог і умов життя професія вчителя набуває нових функцій, стає більш складною і відповідальною . Батьки, школа, держава хочуть  високопрофесійного, люблячого дітей вчителя, який би утверджував цінність Дитинства. А ми, вчителі, прагнемо, щоб і цінність Вчителя мала місце в нашому суспільстві. На жаль, ми спостерігаємо на даному етапі кризу цих цінностей. Саме виховний і розвивальний потенціал освіти є ніби імунною системою в  протистоянні асоціальним явищам, деградації моралі і культури.
Світ, в якому доведеться жити сучасним дітям, змінюється вчетверо швидше, ніж наші школи. Теперішнє покоління живе в інформаційному суспільстві, в цифровому середовищі, тому треба переосмислити самоцінність знань(Знання — це скарб, а вміння вчитись — ключ  до нього). Тому вчимося вчити по-новому.
Отож, першочергове завдання  вчителя — навчити дитину вчитися. Із самого  початку учіння у дітей є природна  допитливість, емоційність...Невміння трудитись породжує небажання, небажання – лінь. Вчитель має навчити вихованців самостійно трудитись у молодшому віці.
Особливо важливим є стиль навчального спілкування з дітьми: дохідливість мови, енергійність,мелодійність, залучення до діалогу. Це все допомагає активно мислити дитині. Здатність учня керувати своєю увагою. Бути в класі – ще не означає вчитися. Увагу образно порівнюють з лінзою, яка збирає у фокус розумові сили людини і спрямовує їх на розв ’язання  певного завдання. Увага посилює пам’ять , мислення, уяву. Щоб підтримати увагу класу протягом усього уроку, треба то змінити види роботи, то словесні настанови дати, то ілюстрацію показати, то змагання, ігрову ситуацію, фізкультхвилинку провести,.. Отже, використання різних дидактичних ігор, інсценізація, створення ситуації успіху — це ті засоби педагогічної підтримки уваги на уроці. Навчання дітей з різними навчальними можливостями також відіграє роль у здобутті знань. Спостерігаються ознаки схильності дитини до порушення здоров’я:  неуважність, відволікання, непосидючість, тривожність, упертість, образливість,.. Тоді вчитель знаходить той лакмусовий папірець, що підбадьорить, заспокоїть дитину, допоможе опанувати себе. Важливо розвивати смислову пам’ять —це  здатність до запам’ятовування і відтворення смислу, сутності матеріалу. Якщо матеріал запам’ятовується осмислено,  то дитина запам’ятовує у 4-8 разів більше, ніж тоді, коли його механічно, неусвідомлено повторювати багато разів. Отже, щоб запам’ятати, треба зрозуміти, повторити, проаналізувати вивчене, застосувавши знання в різних ситуаціях(метод рефлексії).
Вчитися—це означає вчити себе (вміти самостійно вчитися).
Сходинки    здобуття   знань:
                                                                                 Радість розумової праці
                                             Успіх, досягнутий працею
Напруження власних зусиль
Учень, який вміє самостійно вчитися
ü виявляє зацікавленість навчанням,
ü докладає вольових зусиль,
ü добирає способи для розв’язання задачі,..
У кожній дитині є задатки від природи. Треба пробуджувати допитливість, інтерес до пізнання навколишнього світу, розвивати спостережливість, читати і обговорювати, розв’язувати задачі на кмітливість, разом майструвати, робити досліди...
Справжній вчитель ніколи не ставить оцінки, якщо бачить, що дитина не вміє вчитися, не розуміє, що від неї вимагається...
                                                                                                   (В. Сухомлинський)
            Досить актуальним є сьогодні метод проектів. Він дає можливість учням самостійно накопичувати знання з предмета. Учні розширюють свій кругозір, культуру спілкування, виробляють уміння коротко і доступно формулювати думку, терпимо ставитися до думки інших, розвивати вміння здобувати інформацію з різних джерел, обробляти її за допомогою сучасних комп’ютерних технологій, вчаться слухати і розуміти один одного під час захисту проектів. Уже в 3 класі учні створили такі проекти: Вода – руйнівник, чи вода — рятівник , Корисні копалини рідного краю, Економне використання тепла і світла у побуті,У майстерні Діда Мороза.
Кожна дитина — індивідуальність. Вона потребує диференційованого, особисто орієнтованого та індивідуалізованого підходу. Адже початкова школа це пора, коли закладається фундамент усього подальшого шкільного життя учня.
      Тому в моїй методичній скарбничці є набори творчих, нестандартних завдань, спрямованих на дослідження, доведення, формування творчого мислення, уяви учнів; розвивальних ігор, у тому числі комп’ютерних програм, та вміння ефективно використовувати їх на різних етапах навчання молодших школярів у різних технологіях.
      Важливим у своїй роботі вважаю дотримання таких психолого- педагогічних умов: створення сприятливого психологічного клімату на уроці, емоційно доброзичливого настрою під час виконання учнями творчих завдань, підтримання ситуації успіху, опора на інтереси, здібності, можливості дітей.


Військово- патріотичне виховання
Педрада, 01.04.2016, класовод Вільська Г. Г.
        Формування національної свідомості, виховання любові до рідного краю,
свого народу,почуття гордості за мужніх синів та дочок України, поваги до рідної мови, безконфліктність спілкування, толерантне ставлення до представників інших національностей, виховання поваги до Конституції України, Законів України, державної символіки; підвищення престижу військової служби, а звідси – культивування ставлення до солдата як до захисника Вітчизни, героя; підтримка волонтерських проектів – мета моєї навчально – виховної роботи з дітьми, учнями початкових класів.
        Вже з перших днів навчання в школі традиційними стали виставкові зали
1)    Конкурси малюнків Ми – українці”, “Моя рідна Україна”, ”Мир планеті Земля”, малюнок на асфальті Ми – за мир,
2)    Розмова за круглим столом Вчимося жити в мирі та злагоді,
3)    Провели акцію Пакуночок солдату,
4)    Виготовили стіннівку Хай мир крокує планетою,
5)    Оформлення куточка Миру, задля якого працювала майстерня«Голубок миру,
6)    До 6 грудня на уроці трудового навчання виготовили «Янголятко» - оберегів для воїнів – захисників,
7)    Відкрився музей флоту ( дитячі кораблики, виготовлені в техніці орігамі – ціла незвичайна флотилія нашого класу),
8)    Виставка планерів, літаків – « Наш аеродром»,
9)    Участь в козацьких забавах,
10)    21 листопада – День пам’яті жертв Голодомору. Провели бесіду « І плакала свічка»,
11)    Гра – ланцюжок висловлювань « Я люблю свою Батьківщину, тому що...», « Я – син своєї землі»,
12)    Бесіда « Гімн, Герб, Прапор – основні символи держави»,
13)    14 жовтня – День молитви за всіх полеглих за волю і державність України,
14)    Щовівторка – інформаційне спілкування – перекличка повідомлень « Наша Батьківщина - Україна»,
15)    Уроки мужності « Герої нашого часу», «Герої не вмирають, доки живе пам’ять про них», « Людські чесноти. Мужність», « День пам’яті Героїв Небесної Сотні»,
16)    Перегляд відеофільму « Аеропорт»
17)    Флешмоб « Дух, що тіло рве до бою»,
18)    Зустріч із захисником-односельчанином Бураковим Євгеном « Вірність Батьківщині, вірність Державному прапору»,
19)    Година людяності «Співчуття» (події сьогодення),
20)    Свято квітів « Тільки тим історія належить, хто за неї бореться й живе»,
21)    Проведення уроків фізкультури сприяє спортивній і фізичній підготовці учнів, спрямованій на утвердження здорового способу життя молодих громадян з урахуванням принципів національно-патріотичного виховання,

Україна, її державотворчі цінності, вироблення громадянських почуттів, поведінкових еталонів – ці елементи є першорядними у вихованні підростаючого покоління.

Видатні постаті, успішні люди, патріотично спрямовані, що уміють переборювати життєві труднощі і йдуть до власної мети, стають зразком для вироблення в учнів власних життєвих стратегій, вчать розуміти значення життя як найвищої цінності. Їх нескорений дух, їх віра в Бога й Україну допомагає нам нині жити й працювати.

Здоров’язбережувальні технології

Педрада №2, 27.11.2015
Вільська Г.Г.
Більше двох десятиліть працюю в школі...Час, який дає можливість зрозуміти, що школа постійно перебуває у стані реформування. То впроваджуємо навчання з 6- річного віку, то проводимо диференціацію шкіл і класів, то вводимо варіативність програм, то 12 – річну освіту... Перелік можна продовжувати. І, нарешті, зміни у програмах з навчальних предметів. Навчальні програми вдосконалені і головною метою цього було розвантаження змісту програми: приведення процесу навчання у відповідність з віковими можливостями молодших школярів та дотримання принципу здоров’язбереження. Громадське обговорення оновлених програм показали, що їх розвантаження підтримує більшість батьків і вчителів. Батьки зазначали, що “у сучасній школі учні перебувають під непомірним тиском навчальних перевантажень, що завдає непоправної шкоди якості шкільної освіти і вкрай небезпечно впливає на розумову працездатність і здоров’я школярів”
Як зберегти здоров’я людини, подолати негативні прояви, зберегти спокій, рівновагу, вселити надію на краще майбутнє?
1.Харчування. Велика рухова активність дітей потребує більш калорійного харчування. Раціон молодшого школяра має бути багатий вітамінами, мінеральними речовинами (мікроелементами). У 2 класі ми працювали над проектомКорисна та шкідлива їжа”, провели відкритий урок на тему: Хто корисні продукти харчування вживає, той міцне здоров’я має. У 3 класі працювали над проектом Вода –рятівник чи вода – руйнівник.
2.Фізична активність. Вчені довели, що людина, яка виконує фізичні вправи, почувається щасливою. Обмеження руху дитини викликає затримку її психічного розвитку, гальмує інтелектуальні здібності, талант. Для розвитку фізичного здоров’я застосовую на своїх уроках гімнастичні вправи, спортивні ігри, прогулянки, екскурсії, слідкую за виробленням правильної постави. Діти особливо полюбляють вправи під музичний супровід. Для зміцнення здоров’я дітей використовую арттерапію, кольоротерапію, музикотерапію.
3.Спілкування. Важливо заохочувати дитину, підбадьорювати, вірити в неї.Жодна книжка, жодний лікар не замінить власної пильної думки, уважного спостереження —зауважував польський психолог, педагог Януш Корчак.
У 2 класі діти працювали над проектами “Годівничка,”Збережемо ліс”
4.Необхідність управляти своїми емоціями. Вміння керувати негативними емоціями – показник емоційного інтелекту. Для дітей молодшого шкільного віку притаманні агресія, запальність, гарячкуватість. Причинами агресії може бути страх, перенесена образа, душевна травма, порушення стосунків дитини і дорослих. У моєму класному колективі є учні, які можуть через дрібниці розплакатись, влаштувати істерику, розізлитись. Коли я намагаюсь стримати таку поведінку, не завжди допомагає. А коли я висловила своє незадоволення подібною поведінкою, дитина заспокоїлася. Це не вияв характеру, а швидше вираження відчаю, безпорадності. Тоді треба відволікти дитину, спонукати інших дітей висловити своє бачення ситуації, яка склалася. Мовлення вчителя має бути урівноваженим, стриманим.
5.Навчіться усміхатися. Треба пояснювати молодшим школярам про необхідність позитивно сприймати все, що їх оточує, відбувається в країні, школі, сім’ї, і менше уваги звертати на негативні прояви, вияви агресії. Радити дітям частіше усміхатися людям. Зустрічати дитину з усмішкою, теплим словом, підвищувати їй настрій. Вчителю треба починати ранкову зустріч із застосування “золотих правил спілкування” (поважати кожного і приймати його як найвищу цінність).
6.Змінюйте негативне мислення на позитивне. Припинити щоденно подавати учням негативну інформацію в присутності дітей, когось критикувати. Вчити радіти найпростішим речам: першій квітці, сонечку, доброму слову; вчити співпереживати, поділяти успіхи та невдачі інших людей.
7.Розвивайте здібності та інтереси. Доведено, що у світі не існує неталановитих людей. Тож треба будувати процес навчання і виховання як особистісно орієнтований, розвивальний. Але пам’ятаючи, що не можна вимагати від учня неможливого.
Тож намагайтеся розвивати сили та можливості дітей, даруйте їм радість успіху в навчальній діяльності.
Тема здоровя стає дедалі актуальнішою. Що стосується навчання – діти недостатньо засвоюють інформацію, нервово збуджені, пам’ять і мислення погіршуються, а висловити свою думку – завдання найвищої складності.
Враховуючи те, що у моєму класі є діти різних груп із фізичної культури, намагаюся більше уваги приділяти збереженню їхнього здоров’я, як найбільшого людського надбання. Захисні сили організму можна підвищити при допомозі самомасажу. У людині на тілі є особливі точки, які регулюють діяльність внутрішніх органів, а також слизових оболонок носа, горла, бронхів. І тоді організм починає лікувати себе сам. (Додаток додається)
Бережіть здоров’я своє і своїх вихованців, несіть добро, творіть своє маленьке диво, виховуючи здорове покоління!


Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.